dilluns, 11 de febrer del 2008

Enquesta

Una de les millores, entre moltes d’altres, que el ministeri de foment ha proposat per paliar l’impacte de l’AVE, al seu pas pel nostre poble, és la construcció d’un corredor verd que transcorrirà en paral·lel al traçat ferroviari, d’uns 10 km aproximadament, i que constarà d’una àmplia zona peatonal per poder pasejar i córrer i d’un carril-bici que unirà Alcàsser amb Torrent. Per aplegar fins aquest corredor, foment també ens ha proposat fer altre carril-bici que unirà el nostre nucli urbà fins el corredor verd abans mencionat, i que travessarà l’actual polígon de l’Alter, espai que ja utilitza molta gent per a dites activitats lúdiques i esportives.
Però l’alcaldessa d’este poble ha reunit als propietaris que seran expropiats pel ministeri per dir-los que no signen ni donen el vist i plau a dita expropiació, prioritzant d’esta manera l’interés econòmic d’uns quants veïns front a l’interés general de la resta de ciutadans i ciutadanes que es beneficiarien del mencionat carril. Et demanem que ens respongues la següent qüestió per tal de saber quines són les preferències i possicionaments de la ciutadania respecte d’este tema.
Des del blog del partit socialista d’Alcàsser et proposem que contestes a la següent qüestió que afecta directament als interessos del nostre municipi.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola,
En primer lloc dóne l'enhorabona per aquesta "finestra" que s'ha obert i poder respirar un poc d'aire fresc, però m'agradaria saber si abanda de fer clik en el botó de l'enquesta, podem fer alguna cosa més pràctica, com donar una informació "real" a tot el poble. Hem de tenir en compte que molta gent encara no té accés a internet i de segur estaran interessats que algú els conte la veritat. Si l'alcaldessa, boicotetja la construcció del carril-bici proposat pel Ministeri de Foment, nosaltres anem a quedar-nos de braços creuats? Anem a consentir que es deixe passar aquesta millora per al poble perqué a l'alcaldessa del PP en minoria no l'interesse? Si no recorde mal, el traçat l'AVE per Alcàsser fou projectat pel PP i millorat pel PSOE, i no podem renunciar a eixes millores!!

Anònim ha dit...

No és mala la proposta, però per suposat que entenc aquells que no volen ser expropiats. Suponc que a ningú li agradaria que li expropiaren les seues propietats, a tot el món li interessa més allò que és seu que allò que és de tots...o no?

Anònim ha dit...

Però, pensen expropiar-los així perquè sí? No pensen en "comprar" eixos terrenys? Perquè si eixos terrenys no se'ls van a pagar s'entén la posició d'estos propietaris. La iniciativa és bona però s'hauria d'arribar a algun tipus d'acord amb els mateixos.
Salutacions

Anònim ha dit...

Que agradable serà passejar el gos, estirar les cames, fer esport o donar-se el primer bes observant una muralla quilomètrica de formigó, on de tant en tant el sorrol estruend d'un tren que passarà a la velociatat de la llum, deslluirà les nostres cares. Que arriba de nou la primavera, i no sentim l'olor característica del jasmil, que no puguem agafar les floretes groges (manpeixet) que ixquen al voltant dels tarongers, que no busquem nius als arbres perquè no hi han ocells. Que no puguem treballar els camps, que han treballat tots els pobles i ètnies que pel nostre poble han passat.
Ara ve la política de "mals menors", després d'un engany electoral que de nou juga en els sentiments de la població d'Alcàsser. I és que, la proposta de la zona verda ve acompanyada d'una contraofensiva de Gonzalez Pons (amb Reme al seu costat) diguent que s'estudiarà el cas de la muralla d'Alcàsser de nou, per a que l'impacte siga menor i s'intenten paliar les conseqüències catastròfiques mediambientals que això suposa. I és que de nou, venen eleccions, i recordem a Carmen Alborch i Ciprià Ciscar. I de nou els polítics juguen amb els nostres sentiments, els sentiments d'una terra que estimem. D'una terra, que és el nostre patrimoni històric (després de carregar-se tots els vestigis que els nostres avantpassats ens van deixar) sols ens queda la terra. I ara, la destruïm.
Espere fer esport per l'horta, anar a Torrent per la travesa, però olorant la primavera, i que algú puga donar el seu primer bes, entre fulles de taronger.
No boicotejaré la proposta d'un carril bici, ni de zones verdes...ara reflexionem sobre la nostra terra i el formigó, i pensem en allò que ens espera com a poble, com a col·lectiu...

Anònim ha dit...

En relació a la travesa a Torrent crec que és absolutament necessari realitzar una actuació que millore les comunicacions, ja que suposa un risc per als usuaris habituals de l'anomeda vía. Ja no cal comentar res en cas de fer ús de la travessa els dies de plutja... Caòtic! Si que estic d'acord en realitzar un estudi per a la travessa que implique el menor impacte ecològic. En relació al carril-bici de la "muralla" també opine que es tracta d'una política de "mal menor"... Però clar, ja que ens tenim que tragar la "muralla" doncs és necessari reduïr l'impacte amb aquestes actuacions.
Per a acabar una reflexió: No podem, ni deguem quedar-nos estancats en el temps, l'evolució i la millora de les infraestructures és necessaria això si, amb criteri ambiental. Al cap i a la fi vivim a la Terra i de la terra i no podem destruïr-la.

Salutacions!

Clar i Ras ha dit...

En primer lloc volguera donar-vos la benvinguda als dos a aquest Blog.
En relació al tema que ens ocupa dir-vos, que quan l'administració decideix fer qualsevol tipus d'infraestructura, sempre és per mitjà d'expropiar els terrenys pels quals ha de discórrer aquesta obra. Si no fóra així resultaria impossible realitzar cap tipus d'actuació pel difícil que seria posar d'acord a tots els propietaris i encariria totes les obres a l'haver d'arribar a acords amb cadascun d'ells.
També cal tenir en compte que les expropiacions es paguen al preu de mercat, i el propietari si no està conforme pot impugnar-lo i acudir als tribunals. Pels terrenys per on passa l'AVE es van arribar a pagar si no estic mal informat, de 5 a 7 milions de les antigues pessetes per fanecada.
Gràcies de nou per la vostra participació.

Llibert Hernández

Anònim ha dit...

Dos coses al respecte:
Primera: El problema per als propietaris no es que s'expròpie, si no que s'expròpia "l'us de façana" que es pitjor. Algú entés pot explicar que es açò i vorà el perjui creat als propietàris dels terrenys i les empreses del poligon de l'alter.
Segon: el carril bici discorre paral·lel a l'actual carretera que unix Alcàsser en Silla (la de les redones...) però no arriba fins a Silla, si no que quan arriba al traçat de l'AVE, gira cap Albal... Per a que servix al veïns i veïnes d'Alcàsser una carril bici que unix el poble en no es sap be què? I després, per fer un carril bici que unixca Alcàsser amb Torrent, per què tenim que anar en direcció a Silla? Algú m'ho pot explicar? Gràcies.

Anònim ha dit...

Ara la solució és posar un carril bici amb vistes a l'AVE?

Sí senyor, ara solament falta pintar en la muralla un paissatge amb muntanyes i arbres, per a tapar més el problema real.

No done la raó a l'alcaldessa, perquè ella i el seu partit en fan de molt grosses. Però a veure si els """"socialistes"""" ara resulta que també es dediquen a expropiar terres a la gent, abusant del seu poder i mirant per l'ús col·lectiu, mentres foten uns quants.

Si ho mires per on ho mires, vosaltres esteu a favor de l'AVE perquè portarà "PROGRÉS" i DINERS. Algú per ahi dalt ha dit: "encariria totes les obres". Ara el que importa són les empreses i no la població, no?

A veure si us aclariu o canvieu ja de nom, que la gent això de "socialistes" cada vegada s'ho creu menys.

Adéu!

Clar i Ras ha dit...

Hola, en primer lloc donar-vos la benvinguda al Blog. Anònim (Carmelo) i anònim nº 77

1.- El dret a façana, si és el que cree que és, el carril bici no l'hi lleva a ningú.

2.- El carril bici no va per la carretera de les rotondes, sembla mentida amb el bén informat que sols estar, va per l'últim carrer del polígon de l'Alter.

3.- El carril bici no solament ens uneix amb Torrent, també ho fa amb Beniparrell, Albal, Catarroja, Paiporta, Picanya i Torrent.

Gràcies per la teua participació, saps que sempre és un plaer poder discutir amb tu, je,je,je, és broma. Adéu i fins aviat Carmelo.



Anònim nº 77

En primer lloc, l’AVE no té cap solució. Dit açò i una vegada fet l'AVE, es pot pal·liar o no el seu impacte visual. El carril bici no és només un carril bici, és una zona verda amb arbres que tracta en tant que sigui possible de pal·liar aquest impacte.

Tampoc vull fer l'efecte d'estar defensant l'actual traçat de l'AVE, a mí és al primer que no m'agrada perquè pense que aquesta infraestructura hauria de passar molt lluny d'ací. Però el senyor Álvarez Cascos i el govern del “senyor” Aznar no ho va considerar així, i una vegada expropiats els terrenys, és el que hi ha. A partir d'ací podem fer dues coses, o seguir barallant-nos amb molins de vent o fer-nos a la idea i intentar en la mesura del possible que l'impacte d'aquesta obra siga el menor possible. Cadascú està legitimat per a agafar el camí que vulga.

Parleu de l'expropiació com si d'un robatori es tractara. Torne a repetir que l'expropiació se sol pagar a bon preu. Simplement, com recordatori, quan es va expropiar per a l'obra de l'AVE, els agricultors deien que perquè no passaven tres AVES més.

Nosaltres mai hem dit estar en contra de l'AVE, per tant no vaig a entrar en la discussió de si AVE sí o AVE no.

A veure si t'ho puc explicar de manera que em faça entendre. Quan deia que encariria les obres em referia a, posem per exemple, que vull fer una carretera en línia recta des d'un punt a un altre. Açò suposa haver de creuar per deu propietats diferents. Si s'expropia es paga al preu just a cadascun dels deu propietaris, si s'ha de negociar amb ells, primer uns vendran a un preu i els últims al vendre traurien més rendiment que els anteriors, perquè si no es compra la seua propietat, la carretera no es podria realitzar. No sé per a tu, però açò per a mí no és més just. I per a la teua pregunta “Ara el que importa son les empreses i no la població,no?” simplement dir-te que al que tu dius empresa és l'estat i els diners és el de tota la població, pel que podríem dir que en aquest cas concret, l'empresa és la població.

Respecte a l'últim que apuntes, tampoc sé que és per a tu ser socialista. Per a nosaltres significa treballar perquè lleis com les d'Igualtat, contra la violència de gènere, matrimonis homosexuals, memòria històrica, i la llei de dependència,en definitiva lleis socials, isquen avant, tal com s'ha fet aquests 4 anys.

Igualment, intentar treballar perquè projectes que no ens agraden (AVE), siguen detinguts o modificats en la manera del possible, encara que moltes vegades no ho aconseguim.

Açò és el que per a nosaltres dóna significat a la paraula socialista.

De nou, gràcies per la teua participació. Les opinions crítiques com la teva, donen veritable sentit a aquest Blog. Segurament i espere que compartisques amb mi aquesta opinió, en un Blog dels actuals partits de la dreta, seria impensable.

Gràcies i fins aviat.

Llibert Hernández

Anònim ha dit...

Respecte a les expropiacions entenc aquells que es neguen a expropiar i no crec que se'ls haja de criminalitzar per negar-se. Ho veig lògic... Que és el que hi ha, també ho entenc.
I tampoc entenc que te a vore, com diu algun comentari, estar a favor de l'AVE en no ser socialista. Que si, que cal invertir en educació i sanitat i en obres socials però una cosa no lleva l'altra, i a més crec que s'està demostrant...